مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در رابطه با برنامهها و تحولات جدید در راستای توانمندسازی معلمان و تحقق عدالت آموزشی در استان :توجه به تربیت دانشآموزان و مقابله با آسیبهای اجتماعی در مدارس ضروری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آسمان شمال ، فریدون کلبادینژاد در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه بهمناسبت هفته بزرگداشت معلم اظهار کرد:
وجود رسانههای متنوع و متعدد مکتوب و مجازی استان، فرصتی مغتنم برای دفاع از حقوق آموزگاران و دانشآموزان تحت پوشش ادارهکل آموزش و پرورش مازندران است.
وی افزود: نهاد آموزش و پرورش ظرفیت مطلوبی برای تعلیم و تربیت فرزندان این دیار است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: در دولت چهاردهم شاهد اتفاقات بزرگی در آموزش و پرورش بودیم که عدالت آموزشی از اصول محوری است.
حاصل معلم توانمند میتواند جامعه کامل و پویا است و معلمان نقشی محوری را در حوزه تعلیم و تربیت ایفا میکنند.
وی بیان کرد: ارتقای توانمندسازی همکاران همواره در دستور کار است و باید تمامی شاخصها را با یکدیگر ببینیم و رشد متوازن و اثرگذار را رقم بزنیم.
نمیشود معلم توانمند داشته باشیم اما زیرساختهای آموزشی و تجهیزات ما با کمبود مواجه باشد و نتیجه خوبی حاصل شود.
کلبادینژاد گفت: اکنون ۳۴ هزار معلم داریم که امسال نیز بحث توانمندسازی معلمان در دستور کار قرار دارد.
آموزش و پرورش مازندران از دستگاههای ثروتمند استان است اما فقیرانه زندگی میکنیم و قطعا با مولدسازی بسیاری از چالشهای استان مرتفع خواهد شد.
ایشان اضهار داشتند: در استان یک برنامه متحولی داریم که برای شهر به شهر برنامه داریم و با مولدسازی میتوانیم نهایت بهره را ببریم.
هیچ فرزندی نباید از آموزش محروم شود و اکنون ۲۷ مدرسه تک دانشآموز در استان داریم که در حال ارائه خدمات آموزشی توسط معلمان هستیم.
وی مطرح کرد: هفته معلم مختص یک روز نیست و باید اهداف را تبیین کنیم و این هفته بهانهای برای تجلیل از معلمان پیشکسوت و نمونه در ۳۳ شهرستان استان است.
ضمن اینکه برپایی میز خدمت، نمایشگاه، جشنهای فرهنگی و هنری از دیگر برنامههای ما در هفته معلم است.
امسال حدود ۳۹۰۰ بازنشسته خواهیم داشت که در تلاش هستیم تا با برنامههای تشویقی و آزمون بزرگی که در پیش هست، خلأهای ساعت خود را پوشش دهیم.
وی تصریح کرد: امروزه با نسلی هوشمند مواجه هستیم که کار با آنان نیز بسیار سخت است و حتی خانوادهها در تربیت آنان مستاصل شدهاند.
نباید مقوله تربیت مغفول بماند و باید بدان توجه داشت، متاسفانه در بسیاری از مدارس بهویژه مدارس غیردولتی در حال برگزاری کلاسهای متعدد جانبی خارج از،ساعات تدریس هستند و توجه به تعلیم باید در کنار توجه به تربیت باشد.
اطلس آسیبهای اجتماعی در مدارس مازندران با موضوع مواد مخدر، خودکشی، خانوادههای بد و بی سرپرست و عناوینی دیگر، تهیه و تدوین شده است و باید به یک زبان مشترک با دانشآموزان برسیم و لذا آموزش و پرورش در قالب طرحهای مختلف با مشارکت دستگاههای ذیربط در حال ترمیم روانی و تربیتی دانشآموزان هستیم.
وی اذعان کرد: ۹۶۰ دانشآموز بازمانده از تحصیل در استان مازندران شناسایی و تاکنون ۲۷۰ دانشآموز ۶ تا ۱۱ ساله جذب شدهاند.
معلمان نمونه یک فرصت است تا توانمندیهای آموزش و پرورش را به تصویر بکشیم و تلاش خواهیم کرد تا الگوی تدریس را برای تمامی همکاران به نمایش بگذاریم و الگوسازی کنیم و لذا هر گونه مدلی وقتی مطلوب است که قابلیت اجرا در کف کلاس را داشته باشد.
طرح حامی طرح جدیدی برای حمایت آموزش مستمر دانشآموزانی است که نیازمند آموزش بیشتر هستند.
دولت چهاردهم برای نخستینبار به همکاران دارای سابقه بیش از ۳۰ سال که استمرار آموزش دارند یک تشویقی بسیار خوب واریز کرده است که سبب دلگرمی آنان شده است و پاداش سال ۱۴۰۳ تا چند روز آینده به حساب معلمان واریز خواهد شد.
مطالبات فرهنگیان امروز به صفر رسیده است که سالها محل گلایه معلمان در فضای مجازی بوده است.
هم اکنون مدارس کانکسی و سنگی در سطح استان نداریم.
در سال ۱۴۰۳ افزون بر ۵۰ میلیارد تجهیزات خرید و توزیع شد و ۳ میلیارد تومان خرید کالابرگ مدارس محروم نیز تخصیص یافت.
۴۲۸ میلیارد تومان خدمت در طرحهای مختلف به دانشآموزان مازندران ارائه خدمت شد.
۳۳۲ میلیارد تومان نیز تسهیلات به معلمان استان مازندران ارائه شد.
وی در پایان متذکر شد: تشکلهای دانشآموزی فرصت بسیار مناسبی برای بسترسازی تربیت و حراست از دانشآموزان است تا ارتقای ابعاد مختلف تعلیم و تربیت را برای افزایش مهارت زندگی آنان شاهد باشیم.







ثبت دیدگاه